wtorek, 18 sierpnia 2015

II.9 Siostry? Smutna historia Moniki. SMS od Artura + przeprosiny dla Zuzi

Najpierw przepraszam Zuzię, którą uraziłam i ten rozdział dedykuję właśnie jej ;*
Pozdrowionka dla Zuzi

-Nie wierzę. My jesteśmy siostrami?- Monika i Ola się ucieszyły, a potem się przytuliły. Obie miały łzy w oczach. Monika zawsze marzyła o młodszej siostrze, a Ola z kolei o starszej. Jak widać, marzenia się spełniają. Po chwili Ola zaczęła się zastanawiać, czy to ona jest córką rodziców Moniki, czy Monika córką Wysockiego. Postanowiła się zapytać o to Monikę, która była starsza i bardziej się orientowała w temacie.
-Moja mama była w ciąży. Moja siostra, to znaczy wychodzi na to, że córka twojej...- Monika szukała odpowiedniego słowa.
-Mamy- dokończyła Ola. Ola nie czuła się oszukana, bo domyśliła się, że jej rodzice nic nie wiedzieli, ale to oni ją wychowali i nie była w stanie o nich powiedzieć inaczej.
-Córka twojej mamy zmarła. I wtedy musiało dojść do pomyłki- dokończyła.
-A będę mogła się spotkać z naszymi rodzicami?- zapytała Ola. Bardzo chciała ich poznać.
-Z mamą tak, ale z tatą nie będzie to możliwe- przyznała Monika.
-A to dlaczego?
-Tata zginął dwa lata temu w wypadku- Monika się rozpłakała.
To był zimny styczeń. Tego dnia padał śnieg. Na jezdni było ślisko. Monika wraz ze swoim partnerem wyjechała właśnie na patrol. Dyżurny poprosił w imieniu drogówki, aby pojechali im pomóc do jakiegoś wypadku. Gdy dotarli na miejsce Monika wysiadła z radiowozu i podeszła do swojego kolegi z drogówki. On zaczął jej wszystko opisywać. Monika podeszła bliżej jednego z samochodów. Była to czarna Skoda. Spojrzała na rejestrację i nie mogła uwierzyć. Zapytała co z kierowcą. Dowiedziała się, że nie żyje. Rozpłakała się tak, że nikt nie był w stanie jej uspokoić. Widok martwego ojca to tragedia. To wspomnienie tkwiło jej w głowie i nigdy się jego nie pozbędzie.
-Przepraszam, nie wiedziałam- powiedziała zmieszana Ola.
-Nie nic się nie stało- Monika wytarła łzy- Słuchaj, jak wyjdziesz ze szpitala, może spotkamy się z mamą i twoim ojcem i powiemy im o tym- zaproponowała. Chciała jak najszybciej zapomnieć o przykrym wspomnieniu.
-Dobry pomysł Monika- Ola się uśmiechnęła. Monika dostała sms-a od męża, żeby przyjechała jak najszybciej do domu.
-Przepraszam cię siostrzyczko, ale muszę jechać do domu. Artur mnie poprosił- powiedziała.
-Jasne, jedź- rzekła Ola. Siostry się pożegnały i Monika pojechała do domu.

No i teraz pytania
1) Dlaczego Artur poprosił Monikę o przyjazd do domu?
2) Jak zareaguje Wysocki i mama Moniki oraz Oli na wiadomość o tym, że one są siostrami?

Nie ma to jak motywacja ze strony znajomych. Opowiadania pisze się wtedy o wiele szybciej. Jeszcze raz przepraszam Cię Zuziu.

7 komentarzy:

  1. Czekam na następne opowiadanie! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. A mam takie pytanie .. ty wolisz Ole i Jacka jako parę czy Ole i Mikołaja jako parę ??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio co raz bardziej przekonuje się do Jacka, stąd blog o Oli i Jacku, a nie jak w większości przypadków o Oli i Mikołaju. Już kiedyś myślałam, że fajnie by było, gdyby byli razem, a jak zobaczyłam zwiastun, to musiałam połączyć Olę z Jackiem.

      Usuń
    2. Czyli nie jestem sama :) nwm dlaczego ale jakoś nie potrafię zaakceptować związku Oli i Mikołaja. Nie przypadł mi on do gustu. Pewnie dlatego ze jest on typem przywódcy i wszystko sam chce robić. A ja takich nie lubię. A Jacek ma to coś. To coś czego nie ma Mikołaj i nie bd miał. I jak zobaczyłam w zwiastunie Ole i Jacka jak się całują to taki miałam zaciesz normalnie :)

      Usuń
  3. Jeziu super opowiadanie no poprostu super czekam na następne opowiadanie. Pozdrawiam Zuza..

    OdpowiedzUsuń
  4. Suuuper! Na pytanie pierwsze nie znam odpowiedzi nic mi nie przychodzi do głowy. W w pytaniu drugim, no myślę, że zareagują dobrze. Mała poprawka, w serialu mówili, że mama Oli umarła, gdy ta była mała.
    Czekam na next.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież wiem, że mama Oli zmarła, gdy ta miała 10 lat, ale z opowiadania wychodzi, że biologiczną matką Oli jest mama Moniki, a nie żona Wysockiego.
      Dla tych co się pogubili
      1) Biologiczną mamą Oli i Moniki jest ta, co wychowywała Monikę.
      2) Joanna i Wojciech Wysoccy to nie są biologiczni rodzice Oli.
      3) To Monika miała mieć starszą siostrę, a nie Ola.
      4) Wysocka i mama dziewczyn rodziły w ten sam dzień w tym samym szpitalu (tego chyba nie uściśliłam)
      5) Lekarze stwierdzili, że zmarła siostra Moniki, a nie córka Wysockich, a tak naprawdę to zmarła córka Wysockich.

      Usuń